چسب کاشی چیست؟

ملات چسب کاشی که به چسب کاشی و سرامیک نیز معروف است، ماده‌ کاربردی آسانی به خصوص برای امور اجرایی دکوراسیون مدرن است.

ویرگی های یک چسب ایده آل چیست؟

چسبندگی بالا، انعطاف پذیری خوب، خاصیت ضد آب، نفوذ ناپذیری، مقاومت در برابر ترک خوردگی، دوام خوب، مقاومت در برابر درجه حرارت بالا، مقاومت در برابر انجماد، محفاظت غیر سمی و ساخت آسان از ویژگی های یک ماده چسباننده ایده آل است.

قبلا به منظور چسباندن کاشی و سرامیک از ترکیب ماسه و سیمان استفاده می شد که نه تنها کارکردن با آن آسان نبود بلکه روشی بسیار زمان بر و ناکارآمد بود و همچنین دارای مشکلات در زیبایی و اتصال و محدودیت های کار بود.

اما چسب های جدید یک چسب مبتنی بر سیمان اصلاح شده با پلیمر اهستند که به دو نوع (قوی) مخصوص مصارف عمومی و فوق العاده قوی مخصوص کاشی یا سنگ مرمر با اندازه بزرگتر تقسیم می شوند. مزایای این چسب ها شامل کیفیت کار بالا ، سرعت اجرای کار بالا ، استفاده آسان ؛ تنوع در اجرا و بسیاری از مزیت های دیگر است.

این چسب بسیار قوی، مناسب برای چسباندن سرامیک های مختلف کف یا کاشی های دیواری کوچک با اندازه سطح ملات معمولی است. چسب کاشی فوق العاده قوی با چسبندگی قوی و عملکرد ضد ریزش ، برای کاشی دیواری و سطوح غیر ماسه ای مانند سطح چوبی یا روکش‌های قدیمی و … مناسب بوده و انعطاف پذیری بیشتری دارد و می تواند در برابر فشار ایجاد شده مقاومت کند.

همچنین برای چسباندن کاشی به تخته گچ، تخته فیبر ، تخته سه لا یا روکش قدیمی (کاشی ، موزاییک ، سنگ) و دیگر سنگ های بزرگ مناسب است. این چسب با رنگ های خاکستری ، پاستلی یا شفاف و هم با رنگ سفید موجود است.

شرکت نانو پودر توس با تولید چسب کاشی های قوی و بسیار قوی مستحکم ترین دیوارهای کاشی شده را در اختیار عموم قرار می دهد.