آخرین تحولات عایق‌های ضد آب

با گسترش روزافزون صنعت ساختمان‌سازی، پیمانکاران ساختمان باید به مشتریان خود راهکارهای طولانی مدت و با کارایی بالا برای به تعویق افتادن آسیب‌های وارده به ساختمان ارائه دهند تا بتوانند همچنان رقابتی باقی بمانند. ضد آب کردن با کیفیت یک ساختمان، برای جلوگیری از آسیب‌های ساختاری و حفظ یک محیط سالم و راحت برای ساکنان ضروری است. این مقاله، در مورد آخرین تحولات عایق‌های ضد آب توضیح می دهد.

وقتی ساختمان به درستی عایق نشده باشد چه اتفاقی می افتد؟

وقتی آب به ساختمان نفوذ کند، باعث ایجاد کپک می‌شود. مسائل مربوط به کیفیت هوای داخل ساختمان عمدتا به وجود رطوبت به دام افتاده در دیوارهای ساختمان نسبت داده می‌شود. آب قادر است بسیاری از مواد را خراب کند. هنگامی که به شکاف‌های ساختمان نفوذ می‌کند و یخ می‌زند، می‌تواند گسترش یابد و آسیب های بیشتر و نگرانی‌های سازه ای بیشتری را ایجاد کند. صاحب خانه‌ها و پیمانکاران در تلاش هستند تا از قرار گرفتن ساختمان در معرض آب باران جلوگیری کنند. وقتی صحبت از ساخت و ساز به میان می‌آید، مشکلات ناشی از آسیب های آب می‌تواند پروژه‌ها را به تأخیر بیندازد، به شکاف‌ها نفوذ کرده و به خانه‌ها و ساختمان‌های تجاری آسیب برساند. این شرایط هنگامی که با شرایط آب و هوایی مرطوب نیز ترکیب شود اثرات مخرب بیشتری را برجای می‌گذارد.

خطرات آب و شرایط آب و هوایی مرطوب باعث افزایش تقاضا برای محصولات ضد آب با کیفیت بالا می‌شود که از سازه ها محافظت می‌کنند و از نفوذ آب جلوگیری می‌کنند.

اجزای سازنده و ویژگی های یک عایق ضد آب با کیفیت چیست؟

پلیمرها و مواد افزودنی آن‌ها از نظر مقاومت در برابر آب، انعطاف پذیری، استحکام و چسبندگی به عملکرد مطلوب پوشش های ضد آب کمک می‌کنند. ویژگی های یک عایق ضد آب خوب شامل مقاومت در برابر نفوذ آب، انعطاف پذیری، مقاومت در برابر پارگی و چسبندگی است.

مقاومت در برابر آب به توانایی پوشش در برابر نفوذ آب اشاره دارد و یک عایق خوب، جذب آب کمی دارد. انعطاف‌پذیری پوشش و مقاومت خوب در برابر پارگی، ویژگی مهمی است که  به کمک آن سطح عایق شده در حین تغییر ساختار دچار مشکل نمی‌شود. در نهایت، چسبندگی مناسب یک عایق باعث می‌شود که عایق به سطح بچسبد و این اطمینان را می‌دهد که بدون جابجایی یا لایه‌برداری، روی دیوار باقی بماند. این‌ها اجزای سازنده یک عایق ضد آب با کیفیت هستند.

انواع محصولات ضدآب ارائه شده توسط شرکت نانوپودر توس چیست؟

همزمان با آخرین تحولات عایق‌های ضد آب ، انواع مختلفی از محصولات ضد آب در بازار یافت می شود که به سه محصول کاربردی تقسیم می‌شوند.

 اولین محصول، عایق یا پوشش های قابل استفاده آماده است که می‌توان آنها را روی سطوح افقی و عمودی اسپری کرد.

          دومین محصول کاربردی قابل ارائه، پوشش‌های ضد آب آسفالتی اصلاح شده با پلیمر است. این پوشش‌ها مبتنی بر قیر مایع هستند که اغلب برای کاربردهای خارجی درجه پایین مانند زیرزمین استفاده می‌شوند.

سومین محصول کاربردی عایق پلیمری سیمانی است. این‌ها معمولاً مخلوط‌های دو جزئی هستند که در پشت کاشی و سرامیک و روی سطوح بتنی استفاده می‌شوند. این روکش‌های ضد آب به دلیل ماهیت سیمانی خواص خوبی نسبت به بسترهای بتنی دارند و در نتیجه استحکام اتصال قوی‌ای را ارائه می‌دهند. پلیمر به کار برده شده، به ویژگی انعطاف‌پذیری این پوشش‌ها کمک می‌کند. شرکت نانوپودر توس این محصول را در کارخانه خود با بهترین کیفیت تولید می کند و در اختیار سازندگان و مالکان ساختمان های قرار می‌دهد.